سازمان هواشناسی پیش بینی كرد:

بارش باران در خوزستان از روز جمعه

بارش باران در خوزستان از روز جمعه

گل اركیده: تهران- سرپرست مدیریت شبكه پایش سازمان هواشناسی كشور با بیان ورود سامانه بارشی جدید از اواخر هفته جاری به غرب و جنوب غرب كشور، اظهار داشت: در اثر ورود این سامانه در استان های درگیر گردوخاك مانند استان خوزستان بارش باران خواهیم داشت كه درپی آن از غلظت آلاینده ها كاسته خواهد شد.


مسعود حقیقت روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار علمی ایرنا توضیح داد: دورنمای نقشه ها نشان داده است كه این سامانه از روز جمعه این هفته قسمت های جنوبی و غربی، راسته البرز، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، فارس، بوشهر و خوزستان را دربرمی گیرد و این مناطق شاهد بارش باران و كاهش آلاینده ها خواهند بود.
وی اظهار داشت: این سامانه قسمت های جنوبی، نیمه غربی و مركزی و راسته زاگرس و البرز را هم در هفته آینده تحت تاثیر قرار می دهد و در بیشتر مناطق بارش باران و در بعضی مناطق برف را به دنبال خواهد داشت.

** وضعیت آب و هوایی امروز و روزهای پایانی این هفته در مناطق مختلف كشور
كارشناس هواشناسی كشور وضعیت آب و هوایی امروز مناطق مختلف كشور را بر مبنای خروجی مدلهای هواشناسی این گونه توصیف كرد: امروز هم سامانه بارشی كه از روزهای قبل وارد كشور شده بود، همچنان در نیمه غربی البته با شدت كمتر وجود دارد و پیامد آن در دامنه های دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال استان تهران و به تدریج در بخش هایی از مركز، شرق و شمال شرق كشور ابرناكی و بارش برف و باران، وزش باد و در بعضی مناطق رعد و برق خواهد بود.
حقیقت اضافه كرد: انتظار می رود از میزان ناپایداری این سامانه از بعدازظهر امروز در نیمه غربی كشور كاسته شود و به تدریج در این مناطق آسمانی كاملا صاف را به دنبال داشته باشد.
وی تصریح كرد: فردا این سامانه بارشی به سمت شرق كشور و استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی می رود و در قسمت های بالایی خراسان جنوبی می تواند بارش برف و باران، وزش باد و كاهش دما را به دنبال داشته باشد.
حقیقت اظهار داشت: طبق پیش بینی ها، از اواخر وقت فردا این سامانه از ایران خارج شده و به سمت كشور افغانستان می رود و از سه شنبه هم پس از عبور این سامانه در شرق كشور، وزش باد شدید را خواهیم داشت و انتظار می رود روز چهارشنبه در بخش هایی از غرب و شمال غرب و دامنه های زاگرس مركزی و جنوبی ناپایداری های ضعیفی به شكل افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد داشته باشیم.
وی تصریح كرد: در جنوب، جنوب شرق و شرق كشور وزش باد شدید را پیش بینی می نماییم كه در بعضی مناطق منجر به تولید پدیده گردوخاك می گردد.
حقیقت همینطور نفوذ توده گردوخاك را برای مناطق جنوب غرب كشور برای امروز پیش بینی نمود و اضافه كرد: پیش بینی شده است كه یك توده گردوخاك در غرب خوزستان و عراق شكل گیرد كه احتمال دارد به جنوب كشور بخصوص استان خوزستان نفوذ كند كه البته با غلظتی كمتر از روزهای گذشته خواهد بود.
سرپرست مدیریت شبكه پایش سازمان هواشناسی كشور ادامه داد: امروز همینطور برخی مناطق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

** سردترین و گرمترین مناطق كشور
كارشناس هواشناسی سردترین مناطق كشور در ساعات آغازین امروز را سرعین در استان اردبیل با منفی پنج درجه زیر صفر و گرمترین منطقه كشور را راسك در سیستان و بلوچستان با 36 درجه و رودان با 35 درجه اعلام نمود.
حقیقت بیشینه و كمینه دمای هوای امروز تهران را 12 و 5 درجه دانست و اظهار داشت: امروز در بعضی مناطق كوهستانی بارش پراكنده خواهد بود و از آخر هفته انتظار داریم آسمان بارانی بار دیگر استان تهران را دربرگیرد.

** پیش بینی وضع هوای امروز استان های كشور برپایه درجه سانتی گراد
اراك؛ 7 و 3 همراه با رگبار باران
بندرعباس؛ 26 و 19 با وزش باد
اردبیل؛ 5 و 4 همراه با بارش باران یا برف
بوشهر؛ 23 و 19 با آسمانی ابری
ارومیه؛ 5 و 1 با كاهش دما
بیرجند؛ 22 و 9 با وزش بادشدید
اصفهان؛ 13 و 3 با آسمانی ابری
تبریز؛ 5 و 2- با افزایش ابر
اهواز؛ 23 و 17 با آسمانی نیمه ابری
تهران؛ 12 و 5 همراه با وزش باد
ایلام؛ 7 و صفر همراه با رگبار و رعدوبرق
بجنورد؛ 7 و 1 با بارش باران

** وضعیت دمای برخی مناطق خاورمیانه
بیروت؛ 18 با آسمانی ابری
ابوظبی؛ 25 با آسمانی ابری
قاهره؛ 17 با آسمانی صاف
امان؛ 10 همراه با آسمانی غبارآلود
كویت، 21 با آسمانی غبارآلود
دوحه؛ 22 با آسمانی صاف
مسقط؛ 27 با آسمانی صاف
ریاض؛ 16 با آسمانی نیمه ابری
منامه؛ 22 با آسمانی صاف
علمی** 1834*2017


1396/11/30
14:12:38
5.0 / ۵
4776
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است