رئیس اداره محیط زیست شاهرود:

عامل شكار خرس قهوه ای در شاهرود به تحمل دو سال حبس محكوم شد

عامل شكار خرس قهوه ای در شاهرود به تحمل دو سال حبس محكوم شد

گل اركیده: شاهرود- رئیس اداره محیط زیست شاهرود با اشاره به اینكه ضرر و زیان وارده به محیط زیست قابل جبران نیست، اظهار داشت: عامل شكار خرس قهوه ای در شاهرود برای تحمل دو سال حبس روانه زندان شد.



به گزارش گل اركیده به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، علی اكبر قربانلو بابیان اینكه طبق تماس یكی از اهالی ساكن در پناهگاه خوش ییلاق با اداره محیط زیست در خصوص شكار خرس قهوه ای، این یگان بلافاصله در محل حاضر شدند، اظهار داشت: نیروهای محیط زیست به دنبال دریافت گزارش، ضمن حضور در محل، با لاشه یك خرس قهوه ای كه بر اثر شلیك گلوله اسلحه شكاری از بین رفته بود، مواجه گشتند.
وی با اشاره به اینكه شكارچی متخلف بعد از آنكه با حضور مردم بومی و اعتراض آنها مواجه شده بود محل را ترك كرده و متواری می شود، افزود. با شهادت مردم محلی هویت متهم شناسایی و با شكایت اداره محیط زیست پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشكیل شد.
رئیس اداره محیط زیست شاهرود با اشاره به اینكه متهم با صدور نیابت قضایی به دادسرا احضار و در جریان بازجویی ها منكر هرگونه تخلفی شد، اظهار داشت: با عنایت به اینكه مجوز قانونی هیچ سلاحی به نام متخلف ثبت نشده و اسلحه ای هم به دادگاه عرضه نشد، ازاین رو اسلحه بكار رفته در شكار، از نوع غیرمجاز به حساب می آید.
قربانلو در ادامه خاطرنشان كرد: دادگاه متهم را به جرم شكار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به تحمل دو سال حبس و به جرم حمل سلاح غیرمجاز به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محكوم نمود كه با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احكام ارجاع و متهم برای گذراندن دوران محكومیت خود (دو سال حبس) روانه زندان شد.
وی اضافه كرد: بر مبنای آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شكار غیرمجاز هر یك خرس قهوه ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است كه متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

1396/10/28
18:25:33
5.0 / ۵
4885
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است