ورود سامانه بارشی جدید به كشور

ورود سامانه بارشی جدید به كشور

گل اركیده: مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در پنج استان كشور طی امروز (۲۴ فروردین) از ورود سامانه بارشی جدید به كشور طی روزهای پایانی هفته جاری اطلاع داد.


صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بر مبنای تحلیل خروجی آخرین مدل های هواشناسی امروز (۲۴ فروردین) در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از زاگرس مركزی، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب كشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، وقوع تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف پیشبینی می شود.
همینطور شدت بارش ها در فارس، نیمه شمالی كرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است.
ضیائیان با اشاره به اینكه فردا (۲۵ فروردین) به جز در جنوب غرب و برخی مناطق غرب كشور در سایر مناطق همین شرایط جوی پیشبینی می شود، خاطرنشان كرد: شدت بارش در شمال هرمزگان، كرمان، نیمه جنوبی فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال استان مركزی و غرب سمنان خواهد بود.
مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینكه طی روز دوشنبه دریای خزر مواج است، اظهار داشت: روز سه شنبه (۲۶ فروردین) در نیمه شرقی كشور بخش هایی از سواحل شمالی، مركز و دامنه های جنوبی البرز مركزی بارش پراكنده پیشبینی می شود و در نیمه شمالی افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.
وی افزود: روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) در استان های بوشهر، فارس، هرمزگان و به تدریج كرمان مناطقی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی و روز پنجشنبه (۲۸ فروردین) در جنوب، جنوب شرق و بخش های از شرق كشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
به قول ضیائیان، از اواخر وقت روز پنجشنبه (۲۸ فروردین) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد كشور می شود.
مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان كرد: آسمان تهران فردا (۲۵ فروردین) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد در پس از ظهر بارش باران با حداقل دمای ۷ و حداكثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۶ فروردین) هم ابری، در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۶ و حداكثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.



1399/01/25
16:28:33
5.0 / ۵
2700
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است