افزایش ۱۵۳ درصدی تعداد خودرو های كشور طی ۱۲ سال

افزایش ۱۵۳ درصدی تعداد خودرو های كشور طی ۱۲ سال

به گزارش گل اركیده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۵۳ درصدی شمار خودرو های كشور طی ۱۲ سال قبل اطلاع داد.


به گزارش گل اركیده به نقل از ایسنا، سردار سید كمال هادیانفر در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط بین كشورهای خارجی مستقر در تهران كه قبل از ظهر امروز در شهرك آزمایش برگزار گردید اظهار نمود: امروز تصادفات رانندگی به یكی از معضلات جدی در سطح جهان بدل شده است. به صورتی كه برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی كه گذشت یك میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خویش را ا زدست داده اند و بیشتر از ۵۵ میلیون نفر هم مصدوم یا معلول شدند.
وی با اشاره به اینكه در كشور ما هم تصادفات رانندگی مسئله ای مهم و كاهش آن جزء اولویت های پلیس است اظهار داشت: بیشتر از ۲۱۷ هزار كیلومتر راه در كشور ما وجود دارد كه ۴۵ درصد آن جزو راه های اصلی است. امروز در این حجم از طریق و معبر دیگر نمی توان با نیروی انسانی و نیروی گشتی كنترل و انضباط ترافیكی را اجرا كرد.
هادیانفر با بیان این كه پلیس راهور برای افزایش انضباط ترافیكی طرح هایی را دارد اظهار داشت: حركت بین خطوط، ساماندهی عابران پیاده، ساماندهی موتور سیكلت ها و... همچون این موارد است.
هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود و آمارهایی از تعداد خودرو ها، موتور سیكلت ها، گواهی نامه های رانندگی و جان باختگان تصادفات رانندگی پرداخت و اظهار داشت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودرو ها در ایران ۱۵۳ درصد، تعداد موتور سیكلت ها ۱۲۰ درصد و تعداد گواهی نامه های رانندگی ۱۰۲ درصد رشد داشته است و این در شرایطی است كه شمار جان باختگان حوادث رانندگی در كشورمان به ازای هر دو هزار خودرو كه یك استاندارد بین المللی است ۳۷.۶ درصد كاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نرخ جانباختگان حوادث رانندگی در سال ۲۰۱۳ را ۷.۵ نفر در دنیا اعلام نمود و اظهار داشت: این نرخ در اروپا ۲.۷، در آسیا ۱۰.۹ و در ایران ۶.۷ به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است كه این آمار در سال ۲۰۱۸ در كشور ما به عدد ۴.۹ رسیده است.
هادیانفر با بیان این كه سوانح ترافیكی در ایران به ازای هر جانباخته حدود ۵ میلیارد تومان خسارت بر جای می گذارد اظهار داشت: ما برای حل این مسائل سعی كردیم تا از ظرفیت همیاران پلیس كمك بگیریم. در همین راستا ۱۱ میلیون دانش آموز بعنوان همیار پلیس فعال می باشند و بالغ بر ۱۰۰ هزار معلم هم بعنوان فرهنگ یار ترافیك با پلیس مشاركت دارند.
به قول هادیانفر، تمركز پلیس به سمت حركت به سمت پلیسی هوشمند، بوده و با تخلفات برخوردی هدفمند انجام می دهد.



1398/07/10
22:53:02
5.0 / ۵
4287
تگهای خبر: بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است