عوامل شهادت محیط بان گلستانی دستگیر شدند

عوامل شهادت محیط بان گلستانی دستگیر شدند

گل اركیده: گنبدكاووس - استاندار گلستان اظهار داشت: با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی شش نفر از هشت شكارچی متخلف كه در به شهادت رساندن محیط بان گلستانی نقش داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش گل اركیده به نقل از ایرنا، سید مناف هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه تشییع پیكر «تاج محمد باشقره» محیط بان پارك ملی گلستان در جمع خبرنگاران اضافه كرد: دو شكارچی دیگر موثر در این حمله هم شناسایی و ظرف امروز تا فردا دستگیر می شوند.
وی با تسلیت به خانواده شهید باشقره و مردم گلستان افزود: باآنكه بروز حوادث ناگوار در حوزه های مختلف طبیعی است اما قوانین محكمی در حوزه محیط زیست نداریم؛ به علت ضعف قوانین متاسفانه شكارچیان متخلف كه مسلح هم هستند براحتی با محیط بانان درگیر و گاهی آنان را هم به شهادت می رسانند.
استاندار گلستان افزود: با اینكه محیط بانان ضابط قضایی هستند اما قانون به آنان اجازه كافی نمی دهد حتی بعد از تذكر و اخطار به متخلفان با آنها برخوردی داشته باشند.
هاشمی ابراز امیدواری كرد با همكاری بیشتر مجلس و دولت قوانین حوزه محیط زیست اصلاح تا شاهد ریختن خون محیط بانان در هیچ نقطه ای از كشور نباشیم.
به گزارش گل اركیده به نقل از ایرنا، تاج محمد باشقره محیط بان اهل گنبد روز گذشته در منطقه سولگرد پارك ملی گلستان به ضرب گلوله شكارچیان غیرمجاز كه گفته می گردد اهل استان خراسان شمالی هستند، جان باخت.
گلستان قدیمی ترین پارك ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی كم نظیر برای حیات وحش است كه 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، همچون نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 كیلومتر مربع گستره خود جای داده و بنابراین بعنوان ذخیره گاه زیست كره در میراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده است.
پارك ملی گلستان از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوكا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و بخصوص به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.
پارك ملی گلستان در سال 1354 اولین پارك ملی ایران شد و در لیست میراث جهانی یونسكو بعنوان یكی از 50 ذخیره گاه زیستكره به ثبت رسیده است.
بیشتر گستره پارك در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی هم در استان سمنان قرار دارد اما مدیریت متمركز آن با اداره محیط زیست استان گلستان است.
/3039/2729


1397/07/27
22:23:55
5.0 / ۵
4655
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است