یك بهله عقاب صحرایی به محیط زیست شهرستان ری تحویل داده شد

یك بهله عقاب صحرایی به محیط زیست شهرستان ری تحویل داده شد

گل اركیده: شهرری - رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت: بامداد امروز یك بهله عقاب صحرایی توسط یك شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره تحویل داده شد و ماموران یگان حفاظت نسبت به معاینه اولیه و انتقال آن به مركز نگهداری و بازپروری حیات وحش پارك پردیسان اقدام نمودند.


زهره عبادتی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار نمود: این پرنده در ایران هم به صورت مهاجر یافت می گردد و از پرندگانِ حفاظت شده است.
وی اضافه كرد: شهرستان ری دارای چند تالاب و دریاچه طبیعی و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است كه در نیمه دوم سال و نزدیك شدن به فصل سرما، امكان صدمه پذیری این گونه ها به نسبت بیشتر می شود، از این رو یگان حفاظت محیط زیست انجام گشت و پایش محیط زیست طبیعی و برخورد با شكارچیان و صیادان غیرمجاز را با اولویت در دستور كار قرار داده است.
وی با قدردانی از همیاران محیط زیست كه با اطلاع رسانی سریع در جهت اهداف سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می كنند، اظهار داشت: درسال جاری دستورالعملی از جانب اداره كل متبوعه در خصوص صدور پروانه و یا اجازه شكار پرنده ابلاغ نگردیده است ازاین رو هرگونه شكار پرنده مغایر با ضوابط ملاك عمل بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی با متخلفین صورت می پذیرد.
وی اظهار داشت: شهروندان چنانچه با موضوعات مشابه از حضور پرندگان در غیر از زیست بوم هایشان مواجه گشتند بلافاصله نسبت به اطلاع رسانی مبحث به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان تهران اقدام نمایند.
به گزارش گل اركیده به نقل از ایرنا، عقاب صحرایی 75 سانتی متر طول دارد. پرنده ی بالغ به رنگ قهوه ای تیره، با پوشش متنوع زیر بال، شبیه قسمت های دیگر بدن با كمرنگ تر از آن دیده می گردد. زیر بال ها یكدست، با پرهای پروازی كمرنگ تر یا پررنگ تر از آن، و نوارهای تیره ی پهن در حاشیه ی انتهایی بال ها، كه حاشیه ی سرشانه و پیش بال تیره رنگ است، دیده می گردد.
زیستگاه این پرنده در استپ های باز و نواحی نیمه بیابانی و كوهپایه ها، نزدیك تالاب ها و نزدیك زباله دانی شهرهای درون بیابان به سر می برد. در ایران، در مناطق جنوب شرقی، به صورت مهاجر دیده شده است.
این پرنده در زمره ی پرندگان حفاظت شده است، بنابراین، ضمن بررسی دقیق مناطقی كه در آنها به سر می برد، باید برای حفاظت از این مناطق اقدامات جدی صورت گیرد.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری به لحاظ وسعت مناطق چهارگانه هفت هزارو 274 هكتار از منطقه حفاظت شده جاجرود و ۵۷۶ هكتار از پارك ملی سرخه حصار و خجیر را در اختیار دارد.
6003


1396/12/27
20:02:11
5.0 / ۵
4703
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است