رها سازی 18 قطعه كبك در طبیعت شهرستان بانه

رها سازی 18 قطعه كبك در طبیعت شهرستان بانه

گل اركیده: سنندج - رئیس حفاظت محیط زیست بانه از كشف 18 قطعه كبك از یك شكارچی متخلف در این شهرستان اطلاع داد و اظهار داشت: این پرندگان توسط محیطبانان در طبیعت بانه رها سازی شدند.


كاوه مرادی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: به دنبال گزارش مردمی در خصوص نگهداری غیر قانونی تعدادی كبك در یك منزل مسكونی در روستای شوی، ماموران حفاظت محیط زیست با كسب مجوز قضای به محل اعزام و در بازرسی از این منزل، 18 قطعه كبك را كشف كردند.
وی اضافه كرد: این كبك ها به صورت غیر مجاز در مناطق طبیعی و زیست محیطی بانه توسط این شكارچی غیر مجاز، شكار شده و با هدف فروش در بازار در قفس نگهداری می شدند.
مرادی جریمه هر قطعه كبك را 2 میلیون ریال اعلام نمود و خاطرنشان كرد: علاوه بر این جریمه؛ قانون گذار هم بر مبنای قانون جریمه ای برای شكار غیر مجاز در نظر می گیرد.
وی تصریح كرد: برای این شكارچی متخلف پرونده ایی تشكیل و برای سیر مراحل قضایی همراه متهم تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.
رئیس حفاظت محیط زیست بانه اظهار داشت: كبك های كشف شده پس از 2 روز نگهداری، توسط محیطبانان در دامن طبیعت رها سازی شدند.
به گزارش گل اركیده به نقل از ایرنا، نبود منطقه شكار ممنوع بانه را با تهدید جدی شكار وحوش مواجه كرده و هر سال شكارچیان تعداد زیادی از حیوانات وحشی را به صورت غیر مجاز شكار، زنده گیری و به فروش می رسانند.
كبك یكی از پرندگانی است كه بواسطه صدای زیبا و گوشت لذیذ همواره با خطر شكار مواجه می باشد و در صورت شكار بی رویه این پرنده خطر انقراض نسل آنها را تهدید می كند.
زیستگاه طبیعی كبك دامنه ها، صخره ها و كوه ها است.
تاكنون 14 گونه كبك شناسایی شده است، رنگ این پرنده بسته به موقعیت جغرافیایی منطقه متغیر است رنگ این پرنده در مناطق خشك بیشتر متمایل به خاكستری و سفید است و نوك، لبه پلك ها و پاهای این پرنده هم در این مناطق به رنگ صورتی یا قرمز سیر است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 كیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار دهنده: سلیمانی
7469/9102


1396/11/21
14:20:25
5.0 / ۵
5049
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است