كوشش برای نجات آهوی زخمی در اسفراین بی نتیجه ماند

كوشش برای نجات آهوی زخمی در اسفراین بی نتیجه ماند

گل اركیده: اسفراین- ایرنا- رئیس اداره محیط زیست اسفراین اظهار داشت: نجات آهوی حاملگی كه براثر برخورد با خودرو در مسیر اسفراین به صفی آباد زخمی شده بود با وجود تلاش های رئیس مركز فوریت های پزشكی دانشكده علوم پزشكی و محیط زیست این شهرستان بی نتیجه ماند.


روح الله لایق دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: این آهوی زخمی یك شنبه شب در جاده اسفراین به صفی آباد پیدا شد كه رئیس اورژانس اسفراین با مشاهده زخمی بودن آهو پای صدمه دیده این حیوان را اتل بندی كرد و به اداره محیط زیست شهرستان انتقال داد.
وی اضافه كرد: بعد از انتقال این آهو به اداره محیط زیست شهرستان به دلیل شدت جراحت و شكستگی دنده ها و دست جلو آهو بر اثر تصادف، كوشش برای مداوای این حیوان نتیجه نداد و تلف شد.
لایق اظهار داشت: در بررسی های اولیه علت شكستگی پای جلو گرفتاری در تله فیزیكی حدس زده شده بود كه بعد از بررسی های دقیق كارشناسان محیط زیست شهرستان شكستگی های دنده و دست چپ براثر برخورد با خودرو در جاده اعلام گردید.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60كیلومتری جنوب شرقی بجنورد مركز خراسان شمالی قراردارد كه دارای دو پارك ملی و منطقه حفاظت شده سالوك و سارگیل است كه یك از مهم ترین مناطق ذخایر ژنتیكی حیوانی و گیاهی كشور است.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی


1396/11/02
14:06:11
5.0 / ۵
4635
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است