بعد از اولین باران پائیزی؛

۳۹۲۳ نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی خوزستان رجوع كردند

۳۹۲۳ نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی خوزستان رجوع كردند

به گزارش گل اركیده رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز از رجوع سه هزار و ۹۲۳ نفر به علت عارضه تنگی نفس پس از بارش باران به مراكز درمانی خوزستان اطلاع داد.



به گزارش گل ارکیده به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در پیامی در شبکه های اجتماعی خود اعلام نمود: خوزستان نخستین باران پاییزی خویش را با رجوع سه هزار و ۹۲۳ نفر به بیمارستان ها پشت سر گذاشت. از این تعداد رجوع کننده، ۳۷۹ نفر با مشکلات تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند.
وی اضافه کرد: مدافعان سلامت و همکاران پرکار ما در بیمارستان های استان با وجود درگیری شبانه روزی یا بحران کرونا در سه شبانه روز و با دقت به تمام بیماران تنفسی هم عرضه خدمت کردند.
به گزارش گل ارکیده به نقل از مهر، با وجود پیشبینی بارش باران برای امروز و فردا در خوزستان احتمال افزایش این تعداد رجوع کننده به علت تنگی نفس وجود دارد.
طی سالهای گذشته بارش نخستین باران پاییزی در استان خوزستان به خصوص اهواز برای بعضی از مردم و خصوصاً افراد بیمار یا دارای آلرژی فصلی با عارضه تنگی نفس همراه می باشد و آنها باید برای تداوم خوب نفس کشیدن به مراکز درمانی رجوع کنند.
با گذشت حدود یک دهه از این وضعیت ولی مسؤلان هنوز به صورت دقیق اعلام نکرده اند که چرا این عارضه همراه با بارش نخستین باران پاییزی رخ می دهد.
فلرهای نفتی، گرده افشانی درختی به نام کنوکارپوس و سایر آلودگی های خوزستان همچون عوامل بروز این عارضه عنوان شده اند.




منبع:

1399/08/26
20:11:44
5.0 / ۵
1235
تگهای خبر: آلودگی , درخت , سلامت , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است