اخطار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان

اخطار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش گل اركیده سازمان هواشناسی نسبت به متلاطم شدن دریای خزر و دریای عمان و افزایش ارتفاع موج اخطار داد.



به گزارش گل ارکیده به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار زردرنگ آورده است: « از اواخر وقت فردا (۲۴ تیرماه) تا چهارشنبه (۲۵ تیرماه) افزایش ارتفاع موج بین دو تا ۲.۵ متر در خلیج فارس بخصوص بخش های مرکزی پیشبینی می شود و احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد ازاین رو سفارش می شود که کلیه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. طی این مدت شرایط برای هم شنا مناسب نخواهد بود.

در ادامه این اخطار آمده است: « امروز (۲۳ تیرماه) افزایش ارتفاع موج بین دو تا ۲.۵ در شرق دریای عمان رخ خواهد داد ازاین رو احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد. در این شرایط جوی محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی سفارش شده است.
به گزارش گل ارکیده به نقل از ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی اخطار زرد رنگ صادر می کند به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.





منبع:

1399/04/24
13:58:33
5.0 / ۵
2373
تگهای خبر: سفر , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است