رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری خبر داد؛

اخطاریه قانونی به 200 واحد آلاینده در نیمه نخست امسال

اخطاریه قانونی به 200 واحد آلاینده در نیمه نخست امسال

به گزارش گل اركیده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت: واحدهای كارواش قسمتی از  واحدهای آلاینده آب بوده كه باید از شیوه ها و سیستم های كنترل آلایندگی پیش از آغاز به كار استفاده كنند.



به گزارش گل اركیده به نقل از مهر، زهره عبادتی، گفت: متصدی یك واحد كارواش در بخش كهریزك شهرستان ری بدلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آبهای زیر زمینی و با عنایت به شكایت این اداره به مرجع قضایی و نظر شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری، ازسوی مرجع قضایی به جریمه نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیری محكوم شد.
وی با اشاره به اینكه بازدید از واحدهای آلاینده آب و تولید پساب، یكی از برنامه های پایشی این اداره است، اضافه كرد: واحدهای كارواش بدلیل حجم زیاد فاضلاب تولیدی و استفاده از مواد شوینده، ازجمله واحدهای آلاینده آب بوده و نیازمند تدابیر و استفاده از شیوه ها و سیستم های كنترل آلایندگی پیش از آغاز به كار هستند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه تصریح كرد: ارائه خوداظهاری مستمر از فعالیت، برای این واحدها الزامی است و در صورت كوتاهی در این خصوص، اقدامات قانونی از طرف اداره حفاظت محیط زیست صورت خواهد گرفت.
عبادتی همین طور به آمار پایش واحدهای آلاینده آب در شش ماهه نخست امسال اشاره داشت و اظهار داشت: در نیمه اول امسال تعداد ۲۵۰ واحد كه عمده آنها یا فاقدسیستم تصفیه پساب بوده و یا مشكلاتی درباب فاضلاب تولیدی داشته و سبب آلودگی آب می شدند، در سطح شهرستان ری پایش شد كه از این تعداد، حدود ۲۰۰ واحد اخطار قانونی از محیط زیست شهرستان دریافت نمودند.
وی درانتها اشاره كرد: از بین واحدهایی كه اخطار دریافت نمودند بعضی به مراجع قضایی عرضه شدند و پرونده آنها درحال رسیدگی است، برخی آلایندگی واحد خودرا برطرف كرده اند و تعدادی هم برنامه زمانبندی جهت رفع آلایندگی به محیط زیست عرضه كرده اند.


منبع:

1398/07/30
19:34:59
5.0 / ۵
4304
تگهای خبر: آب , آلاینده , آلودگی , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است