گامی نو در ارزیابی زیست محیطی در کشور
گامی نو در ارزیابی زیست محیطی در کشور
به گزارش گل ارکیده به نقل از مهر، در جهت ارتقاء کیفیت ارزیابی های زیست محیطی و ایجاد هم افزایی بین بخش های اجرایی و پژوهشی، نشستی مشترک با حضور نمایندگان معاونت محیط زیست انسانی و پژوهشکده محیط زیست برگزار گردید. در این نشست که با عنوان «هم افزایی علمی و اجرایی در ارزیابی زیست محیطی طرح ها» برگزار شد، طرفین بر لزوم تعامل نزدیک تر و بهره برداری از ظرفیتهای علمی و تخصصی پژوهشکده در فرایندهای ارزیابی زیست محیطی تاکید کردند. همچون محورهای مورد بحث در این جلسه میتوان به بازبینی در شاخصها و فرآیندهای ارزیابی، استفاده از داده های علمی روزآمد، تقویت ظرفیت کارشناسی و طراحی سازوکارهای مشترک برای تصمیم گیری در مورد طرح های کلان اشاره نمود. هدف از این همکاری مشترک، بهبود دقت، شفافیت و اثربخشی ارزیابی های زیست محیطی به منظور محافظت از منابع طبیعی و تضمین توسعه پایدار عنوان شد.
منبع: golorkideh.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب