بازدید هوایی معاون اول رئیس جمهوری از دریاچه بختگان فارس

بازدید هوایی معاون اول رئیس جمهوری از دریاچه بختگان فارس

گل اركیده: شیراز - ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به استان فارس عصر شنبه به صورت هوایی از دریاچه بختگان كه سال هاست خشك شده است، بازدید نمود.


به گزارش گل اركیده به نقل از ایرنا، جهانگیری در این بازدید هوایی در جریان آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه بختگان قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهوری همینطور از سد چشمه عاشق كه سال قبل با دستور رئیس جمهوری راه اندازی شد به صورت هوایی بازدید نمود.
دریاچه بَختِگان كه در شهرستان نی ریز فارس و در فاصله 250 كیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده، در سال های كم باران به طول كامل خشك می گردد.
این دریاچه در سال های پر باران به دریاچه طشك می پیوندد و طشك و بختگان را می سازد، بختگان هنگام پر آبی زیستگاه زمستانه پرندگانی است كه از روسیه و دشت های سیبری به ایران مهاجرت می كردند.
پرواز فلامینگو، درنا، كبوتر دریایی، آب چلیك، مرغابی، غاز و سایر پرندگان كه سال هاست كه دراین دریاچه مشاهده نشده است امسال به لحاظ شرایط جوی نسبتا مناسب كمی ترمیم شده است.
محمدرضا امیری فرماندار نی ریز درباره وضعیت دریاچه بختگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دریاچه بختگان سال هاست كه خشك شده است، با بارندگی های سال قبل یك سوم این دریاچه آبگیری شد اما پس مدتی شاهد تبخیر آن بودیم، هم اكنون تنها بخش كوچكی از دریاچه طشك آب دارد.
امیری با تاكید بر اینكه احیای دریاچه بختگان نیازمند مشاركت بخش های مختلف است اضافه كرد: بحث احیای دریاچه بختگان صرفا با دولت نیست، بخشی از مسایل مربوط به شرایط اقلیمی است.
وی ادامه داد: مطالعات زیادی توسط كارشناسان در مورد دریاچه بختگان صورت گرفته و جلسات متعددی در سال های اخیر برای آن برگزار شده و كارگروهی ویژه احیای دریاچه هم برای آن تشكیل شده است.
فرماندار نی ریز اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهوری در سفر سال 1394 به شیراز قول مساعد داد تا این مورد را پیگیری كند و ردیف بودجه برای احیای دریاچه بختگان اختصاص پیدا كند كه در قانون بودجه سال 1395 ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شد.
امیری با اشاره به اینكه در احیای دریاچه بختگان مردم و كشاورزان نقش دارند و شرایط اقلیمی هم مهم است اظهاركرد: برای احیای بختگان انتظاری كه می توان از دولت داشت این است كه در ردیف های اعتباری از احیای این دریاچه حمایت كند.
وی افزود: درحال حاضر طرح مطالعاتی دریاچه بختگان رو به اتمام است و باید به شورای عالی آب برود و در آنجا بررسی شود.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 كیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری بامداد امروز(شنبه) بعد از ورود به شهر شیراز در جلسه مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان حضور یافت.
افتتاح پروژه احیای كارخانه فولاد غدیر و بخش توسعه كارخانه رینگ اسپرت نی ریز از دیگر برنامه های جهانگیری در سفر به استان فارس است.
وی در این سفر یك روزه عصر امروز هم در جلسه شورای اداری استان فارس حضور می یابد و مسایل و مشكلات پیش روی استان با حضور او بررسی می گردد.
9254 / 1876
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده


1396/11/07
20:48:48
5.0 / ۵
4508
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است