فرود هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

فرود هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

گل اركیده: آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود حدود 10 هزار پرنده مهاجر از قبیل باكلان، اگرت، ابیا، گاوچرانك، خوتكای پرسفید و مرغابی سانانی از مناطق سردسیری، به تالاب استیل این شهرستان برای زمستان گذرانی اطلاع داد.


محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور این پرندگان در تالاب استیل تا اواخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار نمود: بر مبنای اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، به علت نگرانی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شكار این حیوانات حتی برای دارندگان پروانه شكار، ممنوع می باشد و تا اطلاع ثانوی پروانه شكار و صید صادر نمی گردد.
وی بیان كرد: برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان، مناطق حساس و زیستگاه های پرندگان مهاجر با گشت های مشترك كارشناسان حفاظت محیط زیست و شبكه دامپزشكی آستارا پایش می گردد.
تالاب استیل با 138 هكتار وسعت در هفت كیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده، از مهم ترین قطب های گردشگری و اولین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی ضد غرب استان گیلان قرار دارد و از تالاب، بركه ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب برخوردار می باشد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030


1396/11/04
15:18:17
5.0 / ۵
4442
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است