معاون امور مجلس سازمان محیط زیست:

۷۰۰۰ پست در محیط زیست خالی است، ۵۰۰ نفر امسال استخدام می شوند

۷۰۰۰ پست در محیط زیست خالی است، ۵۰۰ نفر امسال استخدام می شوند

گل اركیده: قزوین- معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در سازمان ۱۵ هزار پست داریم كه تابحال ۷ هزار شغل بلاتصدی و خالی است و امسال برای استخدام ۵۰۰ كارشناس و محیط بان مجوز گرفته ایم.


به گزارش گل اركیده به نقل از مهر، شافعی در مراسم معارفه مدیركل جدید محیط زیست استان قزوین كه عصر دوشنبه در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: محیط زیست مجموعه ای از عوامل اثرگذار در زندگی بشر است و بعنوان یك مبحث فراملی باید برای حفظ آن همه تلاش كنند. وی افزود: اگر در زنجیره طبیعت حلقه ای از گونه های گیاهی و جانوری یا منابع طبیعی صدمه ببیند همه تحت تاثیر قرار می گیرند اما اگر كمترین دخل و تصرف در این حوزه صورت گیرد هزینه های كمتری به جامعه تحمیل می گردد. شافعی بیان كرد: همه وظیفه داریم بین طبیعت، گیاهان، جانوران، دریاها و جنگلها و همه آفریده های خداوند یك تعامل مناسب تولید نماییم و اگر مصرف ما درست بود و از اسراف و هدر دادن منابع جلوگیری كردیم زندگی بهتری خواهیم داشت. معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یادآورشد: بااجرای طرح جامع آب و خاك باید طرح مدیریت هوا هم داشته باشیم تا با این كار از آلودگی منابع خود جلوگیری نماییم و دچار بحران نشویم.
۲۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری شافعی بیان كرد: امسال ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با آلودگی هوای خوزستان و ۲۰۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شده است. وی خاطرنشان كرد: همینطور از جانب مجلس مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بخش پسماند مصوب شده كه از محل یك درصد فروش واحدهای صنعتی آلاینده تامین می گردد. معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان محیط زیست اظهار داشت: پساب ها در صورت فرآوری و بازیافت می تواند در چرخه قرار گرفته و استفاده گردد. به قول شافعی لایحه محیط بانان به كمیسیون حقوقی مجلس ارسال شده اما هنوز بررسی و تصویب نشده كه امیدواریم در نخستین فرصت در خانه ملت بررسی شود. وی افزود: همینطور طرح بیمه تكمیلی محیط بانان درقالب جبران خسارات در هیئت وزیران مطرح شده كه در آئین نامه عرضه شده به مجلس از دولت اجازه ویژه خواسته ایم تا برای بیمه تكمیلی محیط بانان از اعتبارات جاری استفاده نماییم.
۷ هزار پست خالی در سازمان محیط زیست معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان محیط زیست بااشاره به كمبود نیرو دراین سازمان اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار پست در سازمان محیط زیست وجود دارد كه هم اكنون ۷ هزار پست آن بلاتصدی است. شافعی یادآورشد: برای پست های خالی پیگیر دریافت مجوز استخدامی هستیم كه در صورت موافقت ۲۰۰ كارشناس و ۳۰۰ محیط بان با برگزاری آزمون امسال جذب سازمان خواهند شد. وی اضافه كرد: دانشكده محیط زیست به دانشكده محیط زیست و محیط بانی تبدیل خواهد شد تا بتوانیم نیروهای متخصص خویش را تربیت نماییم.
اعتبارات استانی بر مبنای برنامه توزیع می شود وی افزود: از سال قبل از استانها خواسته ایم برنامه محور حركت كنند و از این پس اعتبارات بر مبنای نوع برنامه ها و عملكرد ادارات داده می گردد. شافعی اظهار داشت: مدیران استانی باید برنامه داشته باشندوقبل ازاینكه با مشكل زیست محیطی مواجه شوند با آنها مقابله كنند. وی افزود: هر استانی كه برای مشكلات حوزه های آب، تالاب، گردوغبار، خاك و پساب برنامه مدون داشته باشد اعتبار لازم را برای اجرای آنها تامین می نماییم.
قزوین در حوزه مبارزه با ریزگرد برنامه عرضه كند شافعی در ادامه اظهارداشت: قزوین از استانهای خوب كشور است و به علت بروز پدیده ریزگرد در بیابانهای آبیك و بویین زهرا در صورت عرضه برنامه مناسب می تواند از اعتبارات ما برای اجرای طرحهای مقابله با ریزگرد استفاده نماید. در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۳۲ ماهه سیاوش شمسی پور مدیركل سابق، حسن پسندیده بعنوان مدیركل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی گردید.

1397/01/28
15:28:07
5.0 / ۵
4581
تگهای خبر: آب , آلودگی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است